Než budete pokračovat: stručně o cookies, které používají naše webové stránky

Cookies jsou malé soubory ukládané do Vašeho prohlížeče, které běžně používá většina webových stránek. Jsou užitečné pro Vás i pro nás.

Na našich stránkách využíváme cookies nezbytné k zajištění funkčnosti webu, analytické cookies ke sběru a vyhodnocení dat ve službě Google Analytics na anonymní bázi a cookies služby YouTube, protože si na našem webu můžete přehrát videa nahrána primárně na YouTube.

Abychom mohli zajistit efektivní a příjemné fungování našeho webu, prosíme Vás o jejich povolení. Jak spravujeme Vaše osobní údaje a jaké cookies používáme, si můžete přečíst zde.

Lyžák 2011

V týdnu od 7. do 11. února 2011 proběhl lyžařský výcvikový pobyt v Daňkovicích. Sněhu si účastníci bohužel mnoho neužili, ale těšit se místo toho mohli z nádherného slunečného týdne.

Lyžařský výcvik jsme měli 7. – 11. února.  V pondělí ráno jsme se sešli společně se spolužáky a paní učitelkou Broulíkovou v Krouně na zastávce u kampeličky. Naložili jsme naše zavazadla do obecního auta, které nám je odvezlo přímo do ubytovny. Mezitím pro nás dorazil autobus, který nás odvezl do Svratky. Během cesty k nám přistoupila i paní učitelka Sádovská.

Ve Svratce jsme museli hodinu čekat na další spoj. Ale my jsme se schovali do cukrárny, kde jsme si dali něco dobrého na zub, takže nám to uteklo jako voda. Když jsme dorazili do Sněžného, vydali jsme se na menší pěší túru do Daňkovic.  V Daňkovicích jsme si rozdělili pokoje a ubytovali jsme se. Když jsme byli všichni ubytovaní a zabydlení, šli jsme se společně naobědvat. Dále jsme měli kratičkou polední pauzu, při níž paní učitelka zjistila, že si nechala doma kartáček na zuby. Díky tomu jsme po polední pauze vyšli opět do Sněžného, kde jsme měli krátký rozchod na nákup různých sladkostí a dalších „blbin“. Když si paní učitelka koupila kartáček, vydali jsme se na zpáteční cestu. Zpáteční cestou jsme šli po turistických značkách přes Buchtův kopec, kde jsme se podívali na radar. Ten den večer jsme se sešli všichni v klubovně a zahráli jsme si společně zábavnou stolní hru Aktivity.

Druhý den v úterý jsme dopoledne hráli hry a soutěžili jsme. Paní učitelky nám také zadaly práci, abychom si udělali každý pokoj na dveře tabulku a talisman. Měli jsme si i vymyslet název našeho pokoje. Do tabulky nám paní učitelky po celou dobu výcviku zapisovaly body za úklid pokoje, za soutěže a za jiné věci. Odpoledne po obědě jsme se vydali na další túru na zříceninu Štarkov, která je zhruba asi tak 7,5 km od Daňkovic. Večer jsme si opět zahráli Aktivity. Na ubytovně s námi byla také škola z Krucemburku, která nás ten večer pozvala na diskotéku. Jejich pozvání nás všechny moc potěšilo a s radostí jsme pozvání přijali. Abych řekla pravdu, tak největší radost z toho měli kluci. Šli jsme se na pokoje převléct a upravit se. Když jsme byli připraveni, postupně jsme se tam scházeli. A snad vám ani nemusím vypravovat, že kluci tam byli jako první. Na konci diskotéky, která musela skončit ve čtvrt na jedenáct, nás pořadatelé pozvali, abychom přišli i další den.

Třetí den ve středu jsme hráli hry. Po obědě jsme šli pěšky do Sněžného, odkud jsme jeli na menší výlet do Nového Města na Moravě. Tam jsme navštívili muzeum lyží a hraček. Když jsme si prohlédli celé muzeum, které bylo mimochodem krásné a všem se moc líbilo, odebrali jsme se směrem k autobusu. Protože nám ještě nejel a museli bychom tam dlouho čekat, sedli jsme si do cukrárny a čekání nám rychle ubíhalo. Autobus přijel a odvezl nás zpět do Sněžného, odkud jsme šli pěšky do Daňkovic. Paní učitelky nám zadaly, že se máme na pokoji rozdělit a jednoho z pokoje máme strašidelně obléci, druhého učesat a třetí to měl komentovat. Sešli jsme se v klubovně, kde jsme měli módní přehlídku všech modelů. Musím vám říct, že jsme se u toho dost pobavili, protože nějaké modely stály opravdu za to. Večer, když jsme se svlékli z masek, šli jsme opět se školou z Krucemburku na diskotéku.

Ve čtvrtek jsme se vypravili i dopoledne ven a soutěžili jsme v běhu, při čemž jsme také mohli získat další body do tabulky. Po obědě jsme se vydali do obce Krásné. Nejprve jsme vyšli na Buchtův kopec, kde jsme se napojili na turistickou trasu, která vedla přímo do Krásného. Kluci šli samozřejmě vepředu a paní učitelky jim nakázaly, že mají jít po zelených značkách. Tak kluci šli, šli, šli a nebyli k zastavení. Když jsme se na ně dovolali a zastavili je, dověděli jsme se od paní učitelek, že jdeme špatně. Protože jsme se z turistických zelených značek napojili na zelenou cyklistickou trasu. Tak jsme šli dál a po delší době jsme se dostali zpět na trasu turistickou. Kvůli této zacházce jsme si trasu prodloužili o dobré 3 km. Ale alespoň díky tomuto výletu se kluci naučili rozeznávat turistickou trasu od trasy cyklistické. Když jsme došli do Krásného, podívali jsme se na koně, kteří tam byli v ohradě. Také jsme si je pohladili a vydali jsme se na zpáteční cestu po silnici. Po návratu na ubytovnu nás vzaly paní učitelky na zmrzlinové poháry na závěr našeho lyžařského výcviku, který se bohužel odehrál bez sněhu. Večer jsme šli opět se školou z Krucemburku na diskotéku. Protože byla poslední, prodloužily nám jí paní učitelky až do jedenácti.

V pátek ráno jsme se sešli v klubovně, kde proběhlo vyhlášení výsledků z celotýdenních soutěží. Obecní auto nám přijelo pro zavazadla. A protože pršelo, poprosili jsme je, zda by nás neodvozili do Sněžného. Ve Sněžném jsme si sedli do cukrárny, kde jsme si dali teplý čaj a zákusek. Poté přijel autobus, který nás odvezl do Svratky. A protože jsme zase museli dlouho čekat na autobus, sedli jsme si společně do restaurace, kde si dal každý limonádu nebo čaj. Pak přijel autobus, který nás odvezl zpět do Krouny, kde si každého z nás vyzvedli rodiče.

Náš „lyžák“ se nám i přes to, že jsme neměli sníh a přes pár drobných komplikací, moc líbil a budeme na něj určitě všichni dlouho vzpomínat.

Jitka Urbanová ml.

Další fotografie najdete v naší fotogalerii